среда, 29. јул 2015.

Kako do novih klijenata pomoću bloga?
 » Kako do novih klijenata pomoću bloga?

KAKO DO NOVIH KLIJENATA POMOĆU BLOGA?

Da li bi voleli imati u svom vlasništvu blog koji će vam obezbediti nove klijente? Uveren sam da je to san svakog freelancera! Tu i tamo objavite neki tekst, potencijalni klijenti to vide, oduševe se i unajme vas.
Na veliku žalost, to se baš i ne dešava toliko često. Umesto toga, freelanceri počnu blogovati jer nekako imaju utisak da se to po nekom nepisanom pravilu mora i raditi, pa se na kraju veoma često razočaraju i odustanu isfrustrirani delimičnim uspehom ili poraženi potpunim neuspehom.
Ukoliko date sebi malo vremena i pretražite internet, naći ćete freelance blogove koji spadaju u sledeće kategorije:
  1. Portfolio i blog freelancera koji priča o svojim dosadašnjim projektima (veoma se retko ažurira);
  2. Nekoliko blogova o nekoliko tema, pod imenom istog autora, a svi su napušteni i zapostavljeni;
  3. Portfolio bez bloga jer se navodno nema o čemu pisati;
Sve gore pomenute vrste blogova nekako oslikavaju situaciju o kojoj sam pisao odmah na početku članka. Nezainteresovanost, razočarenje, nedostatak inspiracije, itd. Međutim, ukoliko ulažete dovoljno vremena, truda i energije u pisanje i brendiranje vašeg bloga, uspeh teško da može izostati pogotovo što na našim prostorima internet nebo nije zasićeno kvalitetnim blogovima.

Kad vaš blog propadne kao marketinški alat

U čemu je stvar: Čitaoci veoma često osete ako ste nezainteresovani za temu o kojoj pišete. Ovakvi i slični blogovi liče uglavnom na neki „grad duhova“. Posetioci navrate, skeniraju sadržaj (retko ko danas već čita ceo članak) i produže dalje, bez toga da ostave neki komentar ili podele određenu informaciju sa svojim kolegama i prijateljima. Nedostatak interesovanja vaših posetioca se može oslikati i u činjenici da se niko ne pretplaćuje na vaš bilten odn. newsletter (ukoliko ste uopšte omogućili tu opciju na vašem blogu).
Ukoliko ste odustali od blogovanja i objavljivanja novih, korisnih i „pitkih“ informacija vaš prašnjavi, zastareo virtualni kutak vam može naneti mnogo više štete nego da uopšte nemate svoj blog.
napusten-blog
Ako poznajete osnove blogovanja, znate kreirati dobar sadržaj i tokom nastanka bloga ste obratili pažnju na dizajn, kod i optimizaciju (ako se ne razumete u ove stvari, unajmite profesionalca), a ipak nema vidljivih rezultata kad se radi o vašem freelance biznisu, vreme je da se stvari sagledaju iz nekog drugog ugla.
Možda je vaš blog krenuo u pogrešnom pravcu u samom startu – kad ste izabrali temu koju želite obrađivati.

Mitovi vezani za freelance blog

Kad pričamo o content marketingu, moramo spomenuti jedan rasprostranjen mit koji kaže da svi vaši postovi moraju biti pisani za vaše klijente odn. ciljnu grupu potencijalnih klijenata koje želite osvojiti. Npr. blog o grafičkom dizajnu (vi ste dizajner i već imate svoj portfolio, pa ste se odlučili da dodate blog sekciju) mora da se bavi temama koje opisuju kako dobar grafički dizajn pomaže kompanijama da ispune svoje strateške ciljeve.
To baš i nije tako.
Ovo su elementi jednog freelance bloga koji mogu rezultirati novim poslovnim saradnjama:
  • Blog bi trebalo ažurirati što češće moguće;
  • Naslovi treba da budu „catchy“ (izbegavati „clickbait“ naslove), a sadržaj treba da pruža korisne i relevantne informacije prilagođeno webu;
  • Angažovanje (engagement) – Potencijalni klijenti moraju videti da komunicirate sa svojim posetiocima, kao i statistiku da se vaši tekstovi dele;
  • Stavite do znanja svojim potencijalnim klijentima da vas mogu unajmiti – kreirajte tkz. „Hire me“ tab;
  • Nek vaš blog oslikava vašu talenat i znanje – Ako ste dizajner, vaš blog jednostavno mora imati fantastičan dizajn, itd.
Verovatno ćete primetiti da na ovoj listi nisam spomenuo koliko je tema koju ćete obrađivati bitna za vaš blog. Ovim sam samo želeo da vam skrenem pažnju na to, da ne mora svaki vaš članak ili objavljen rad biti usmeren isključivo prema vašim potencijalnim klijentima i okupiranju njihove pažnje. Sve dok određeni tekst oslikava vaše veštine, iskustvo i poznavanje određene materije ono ne mora biti upućeno isključivo vašoj ciljnoj grupi.

Koje teme možete obraditi na svom blogu i kako?

Recimo da ste odradili sve tehničke stvari vezane za vaš blog i spremni ste početi sa pisanjem. Možete obrađivati:
1. Srodne teme. Mnogi freelanceri su imali uspeha pišući o tangencijalnim ali srodnim temama posla kojim se bave. Recimo da imate blog koji pruža korisne informacije i savete o pisanju i marketinškim strategijama za freelancere. To svakako nije isto kao da imate blog koji objavljuje relevatne informacije za marketing menadžere ili urednike digitalnih medija (a to su vaši klijenti), međutim to je ono čime se vi bavite – pisanjem. Pored toga što pomažete svojim kolegama u obliku tutorijala i diskusija na određene teme u vezi pisanja, vi isto tako promovišete svoje veštine i znanje sa kojim raspolažete. Vaši potencijalni poslodavci će to primetiti, verujte mi.
2. Teme koje nisu direktno povezane sa vašim poslom ali se da uočiti međusobna veza. Nedavno sam čuo informaciju da je veoma isplativo pisati o tetovažama, jer imate priliku dobiti gomilu poseta. Međutim, bez obzira koji su vaši lični interesi, razmotrite mogućnost da pišete o nečemu što volite.
Dokle god to nije pornografija, politika ili bilo koja druga tema koja može izazvati određenu neprijatnost kod vaših čitalaca, to će biti još jedan dokaz toga šta umete i koliko ste upućeni u određenu materiju. Činjenica je da kad pišete o nečemu što volite, stalno težite ka tome da budete bolji i da usavršavate svoj stil pisanja. Jedan takav blog će pre privući pažnju publike zainteresovane za određenu temu nego neki bezlični tekstovi o vašem biznisu.
freelance-blog
Recimo da se bavite fotografijom a pored toga u slobodno vreme volite da slikate pejzaže, zaljubljeni ste u prirodu i svu onu opremu koja vam omogućava da napravite fantastične slike. Vi svakako možete pisati o nekim svojim prethodnim projektima, uslugama, itd. Međutim, moje subjektivno mišljenje jeste da kad bi pisali o svom hobiju, opisujući kako je određena fotografija nastala, koju opremu ste koristili, kako ste došli do toga da ona bude takva kakva jeste bila mnogo interesantnija kako za ljubitelje fotografije tako i za vaše potencijalne poslodavce.
3. Ciljane teme, koje služe isključivo za privlačenje novih klijenata. Ukoliko se u potpunosti želite bazirati na vaše potencijalne klijente, pružite im neke korisne a besplatne savete koje im mogu pomoći u poslovanju u nadi da će zauzvrat da vas unajme za neki određeni projekat.
Svoju stručnost možete demonstrirati u toku procesa u kojem ćete ih naučiti da nešto urade sami, bez toga da moraju platiti nekom. Verovatno znate mnogo o svom freelance biznisu, tako da vam neće teško pasti naći inspiraciju za ovakve vrste tekstova. Pozitivna strana ovakvog blogovanja jeste, da kad vaši potencijalni klijenti zapnu negde i jednostavno je neophodno da unajme profesionalca, postoji ogromna mogućnost da se sete vas.
Ako se odlučite da kreirate eBook ili whitepaper koji sadrži sve vaše savete i tutorijale, a vaši posetioci ga mogu preuzeti ukoliko se pretplate na vaš bilten, uopšte vam neće biti teško napraviti bazu potencijalnih klijenata sa kojima možete komunicirati i sarađivati u nekoj bliskoj budućnosti.

Blogovanje bez bloga

Moramo biti realni. Ne može svako ni blogovati. Ukoliko smatrate da posedovanje sopstvenog bloga nije za vas, razmislite o jednoj drugoj strategiji koja vam može doneti određene rezultate. Potražite popularne blogove koje vaša ciljna grupa klijenata čita i ponudite se da napišete neki tekst (guest post) koji će biti prilagođen temi bloga za koji pišete u zamenu za link ka vašoj stranici odn. biznisu.
Ovaj način će vam obezbediti određeni broj posetioca a možda i klijenata, a opet niste u obavezi da redovno objavljujete tekstove kao kad bi vodili sopstveni blog.
Ukoliko ipak zaključite da blogovanje nije adekvatan marketinški alat za promociju vašeg biznisa, postoji mnogo drugih načina da postignete slične ili iste efekte o kojima ćemo pričati u nekim od narednih postova.
Koju vrstu promocije vi preferirate?

Нема коментара:

Постави коментар