среда, 29. јул 2015.

Vodič kroz gerila marketing za freelancere
 » Vodič kroz gerila marketing za freelancere

VODIČ KROZ GERILA MARKETING ZA FREELANCERE



Svi mi znamo da nema uspešnog biznisa bez  valjanog oglašavanja. Gerila marketing je jedan oblik marketinške strategije koja minimalnim ulaganjima i nekonvencionalnim metodama oglašavanja nastoji ostvariti maksimalan učinak.
Ukoliko još niste u mogućnosti da pokrenete marketinške kampanje koje zahtevaju ozbiljan budžet, probajte neke od ovih nekonvencionalnih mogućnosti oglašavanja na tržištu.

1. Matrice

Da li se sećate akcije grupe studenata Fakulteta za medije i komunikacije pod nazivom „Mesta za ljubljenje“? Zašto ne bi uradili nešto slično tome i promovisali svoj biznis na kreativan način? Posetite vama najbližu farbaru, kupite neku dekorativnu akrilnu boju za farbanje betonskih površina koja će vas koštati nekih 400 dinara, napravite matricu od kartona (recimo sa vašim domenom) i krenite u akciju.
mesto-za-ljubljenje-bg

2. Baloni sa porukama

Kupite nekih stotinjak balona, napišite neku porukicu na parčetu papira i ubacite ih u balon. Možete iskoristiti i svoje vizit kartice. Pustite balone na kojima čak možete isprintati i svoj logo i nakon što puknu ili se spuste na zemlju ljudi će pronaći vaše poruke, kartice. Naravno, balone možete i podeliti prolaznicima na ulici i na takav način reklamirati svoj biznis.

3. Svetleća reklama

Nissan je predstavio prvi Leaf ofarban u boju koja sija u mraku. Spoljašnjost automobila svetli u mraku zahvaljujući specijalnom premazu koji tokom dana apsorbuje UV energiju. Ne, ovakvu vrstu farbu ne možete naći čak ni u bolje opremljenim prodavnicama farbi i lakova, ali možete kupiti boju koja svetli u mraku (da nije vodootporna) i iskoristiti svoj auto za reklamu. Nađite parking na nekoj prometnijoj lokaciji (ispred pozorišta, centar grada, itd.) i poigrajte se tim fluorescentnim pigmentima na kreativan način.
fluorescentni-automobil

4. Izgubljen novčanik

Verovatno nikad niste ni razmišljali o tome da namerno izgubite novčanik, ali sad je pravo vreme da to učinite. Kupite nekoliko novčanika, ne moraju biti dizajnerski niti brendirani, ubacite svoju vizit kartu i kupon koji donosi recimo 20% popusta na vaše usluge poštenom pronalazaču koji vrati novčanik. Da, najverovatnije razmišljat o tome kako živimo u Srbiji gde je prava retkost naleteti na poštene ljude, ali šta imate izgubiti? Jedino novčanik koji vas je koštao možda nekih 700-800 dinara.

5. Toalet papir

Toalet papir ili u narodu poznat kao wc papir ili guz papir je pravi čovekov prijatelj, jer se po muci poznaje, tu je kada nam zagusti i kada nam je najpotrebniji. Iskoristite to! Nabavite nekoliko rolni toalet papira sa štampom (recimo sa natpisom „Ovde smo kad god vam zatrebamo“ i nazivom domena) i zaputite se u javne toalete. Ovom akcijom ćete sigurno izmamiti nekoliko osmeha i animirati nekoliko potencijalnih klijenata da posete vašu web stranicu, makar iz čiste radoznalosti.
toalet-papir

6. Preporuke klijenata

Imate li već zadovoljne klijente? Trebalo bi da ih imate. Ukoliko postoje ljudi koji su zadovoljni vašim radom, zamolite ih da njihove preporuke iskoristite u marketinške svrhe. Na vašem sajtu? Naravno, učinite to ali da li ste možda razmišljali o tome da preporuke odštampate velikim slovima na bilo kom štampaču, dodate u podnožje naziv domena, link koji vodi ka vašoj web stranici i podelite flajere u centru ili ih okačite na mestu predviđenom za to?

7. Hodajući plakati

Čak i ako je ovakav vid oglašavanja prilično zapostavljen, zamolite svoje prijatelje da vam pomognu u promociji vašeg biznisa. Ono što vam je potrebno jesu kutije sa štampom i raspoloženi animatori koji su spremni odvojiti sat, dva vremena kako bi prošetali na frekventnim lokacijama za vreme špica. Ovo je prilika da podelite i one flajere koje ste već odštampali ranije.
hodajuci-plakati
Stručnjaci kažu da ukoliko samo jedna osoba stekne dobar utisak o nekom proizvodu ona može uticati na još šest osoba da isto pakovanje kupi, a upravo je to taj štap na koji se oslanjaju „gerilske“ kampanje. Potrošači postaju – promoteri.
Da li ste već koristili gerila marketing za oglašavanje i kakva su vaša iskustva?

Нема коментара:

Постави коментар